10 Temmuz 2007 Salı

Siz de bir müzik enstrümanı çalmak istemez miydiniz ?

Çok şanslı bir insanım. Biraz arkadaş çevremin, biraz da ailemden birinin müzikle uğraşması sayesinde gitar öğrenmeye karar verdim 11-12 yaşlarımda. Öyle konservatuara falan gitmedim, özel ders de almadım, televizyonda konserlerde diğer müzisyenleri izleyerek, müzisyen arkadaşlarımla beraber çalarak, birazcık ta kitap karıştırarak ama en önemlisi bitmeyen bir aşkla, kendi kendime ilerlettim bu hobiyi.

Bugüne kadar gelirken de gitar çalmaya başlamak isteyen kişilerle ilgili şunları fark ettim. Gitar çalmaya başlamaya karar veren kişiler genelde bu fikri dışarıdan görerek ediniyorlar. Yani gitar çalan birini görüp onun gibi yapmak/olmak istiyorlar.

Ama maalesef bu yolu seçenlerin bir çoğunun da çok çabuk pes ettiklerini gördüm. Çünkü parmakları “çok” acıyordu çalarken, ya da hemen “yeteneksiz” olduklarına karar veriyorlardı, kimse ilerlemek ve gelişmek için savaşmaya istekli değildi. Ayrıca daha hemen ilk zamanlarda kendi çaldıklarını kötü ve yetersiz görüp demoralize oluyorlardı.

Yeni başlayan insanlar kafalarında öyle bir ideal yaratıyorlar ki sanki bu işi illa virtüözlük derecesinde becerecekler, en önemli noktayı yani sadece hoş vakit geçirebilmeyi es geçiyorlar, esasen her insan azıcık ta olsa bir bilgiyle gitar çalabilir.

Bugün piyasada 40 YTL’den başlayan çok ucuz gitarlar var, tabii ki bu gitarların sesleri çok güzel ve kullanımları çok rahat değil ama başlamak için çok pahalı bir gitar almak yerine böyle bir gitarla yola çıkabilirsiniz. Yine de bunu sadece gitar çalmayı “denemek” isteyenlere öneririm. Eğer gerçekten gitar çalmayı kafaya taktıysanız ve bu işle en azından 1-2 yıl uğraşacaksanız daha iyi bir gitar almanızı öneririm, çünkü işe kalitesiz bir gitarla başlamak, çalarken enstrümanınızdan alacağınız keyfi olumsuz etkileyecektir, bu da sizin şevkinizi kırabilir.


Bu hafta sonu gitar çalmanın güzel yanları üzerine düşündüm…

İnsan her ne kadar bir toplumun içinde yaşasa da çoğu zaman aslında yalnız başınadır. İnsanlar yalnız başlarına kalmayı pek sevmezler ya da sadece çok kısa süreler için yalnız kalmayı tercih ederler. Bu yalnızlık anlarında gitar çalmanın, kendi başına, güzel vakit geçirme aracı olduğunu fark ettim. Aslında bakıyorum da, ben kendi kendimi eğlendiriyorum gitar çalarken, hem de kendimden çok büyük keyif alarak.

Birçok seyahatimde gitarımı yanımda götürmeye çalışırım. Yurtdışında seyahatteyken karşınızdaki insanların lisanını bilmeseniz bile çok güzel bir paylaşım ortamı doğuyor. Yakın yerlere seyahatlerimde ise, seyahate beraber gittiğiniz gurupla beraber müzik yaparak eğlenmek, çok keyifli bir aktivite haline dönüşüyor.

Gitar çalıp şarkı söylemek, karşı cins için de çekici bir unsur olabiliyor.

Müzik yapmak, arkadaşlarla bir araya geldiğinizde dedikodu yapmaktan daha güzel bir aktivite olduğu gibi, hiç sıkılmayacağınız eskimeyen bir konu aynı zamanda.


Son olarak en hoşlandığım şey çaldığım bazı şarkıların hikayelerinin olması. Örneğin bir arkadaşımdan duyduğum ya da öğrendiğim bir şarkıyı, neredeyse her çalışımda bu şarkıyı ondan öğrenmiştim diye hatırlıyorum. Veya bu şarkıyı onunla şurada söylemiştik gibisinden..

Geçenlerde beraber gitar çaldığım arkadaşım bir soru üzerine bir parçayı benim sayemde keşfettiğini ve öğrendiğini söyledi bizi izleyen arkadaşlara, bu parçayla beni aynı anda anıyor olması benim çok hoşuma gitti.

Arkadaşım bugün bu şarkıyı icra ederken beni anıyor ve biz yan yana olmasak ta 20 sene sonra da bu böyle olacak, işte size zamandan ve mekandan öte müzik dostluğu..

Siz de bir müzik enstrümanı çalmak istemez miydiniz ?

09/07/2007

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Yоu're so cool! I don't thinκ Ι've read a single thing like this before. So great to find somebody with some unique thoughts on this topic. Really.. thank you for starting this up. This site is one thing that is needed on the web, someone with a little originality!

Look at my web page: SEOPressor V5 Review

Adsız dedi ki...

Τhank уou for anу otheг wonԁеrful article.

Тhe place else maу just anуbody gеt that type of іnfo іn such а perfеct means of ωriting?
I have a prеѕеntаtion neхt ωeеκ,
and Ι am at the sеarсh for ѕuch information.


Fеel freе tо surf to my web pаge SEOPressor V5 review