12 Kasım 2013 Salı

Size tekrar Shalom diyorum Sabi Bey (8-11 Kasım 2013

1-2 ay evvel Pegasus'un bir kampanyasından faydalanıp 29 tl ye (tek yon) Adana'ya gidiş dönüş bilet aldık. İzmir-Adana ucağı 2 saat rõtar yaptı ama allahtan mesaj ile bildirdiler de bu süre içnde işte kalıp işlerimi bitirebildim. Devrim malesef havalimanına dogru yola erkenden cıktıgından orada takılmak durumunda kaldı. İlk gece Adana'da SERVAS ūyesi Besime'nin evinde kalacağız. Besime bir misafirlikte olduğundan bize tarif ettiği şehir merkezinde bir yemek yiyip takıldık. Bizi geceyarısını geçe Adana'nın hareketli bir sokagından aldılar 2 cocugu ve kocasıyla birlikte. Akşam kısa bir sohbet edip odamıza çekildik. Sabahleyin cömert bir kahvaltı ettik beraber. Araba kiralama şirketi saat 8 sularında SEYTUR arabayı apartmanın önüne kadar getirdi. Gunlugu 100 tl ye bir Renault Fluence kiraladık (otoban gecisleri sirkete ait) Tavsiye üzerine Antakya'da Rahibe Barbara'nın pansiyonunda kaldık.(60 tl/gece 2 kişi kahvaltısız) Kurtuluş caddesine çok yakın bir ara sokakta çok güzel bir iç bahçesi olan kiraladığı yanyana birkaç evi işletiyor. Enteresan bir şekilde pansiyon Havra (sinagog) Katolik Kilisesi ve Caminin tam ortasında bir yerde. İsimi falan yok pansiyonun yani oyle yoldan gecerken bulunamaz ancak telefonla irtibata gecebiliyorsunuz. Barbara 37 sene once Hataya gelmiş Almanya'dan. Hayatını müzik ile ibadete adamış. Bir ara Kudus'e yuruyerek gitmiş bir başka rahibe ile. Medeniyetler korosunun kurucularındanmış (youtube videolarına bakabilirsiniz hoş). Benden ibranice dua yada ilahiler öğrenmek istedi, gitarını getirdi beraber muzik yaptık. Çok sesli koro çalışıyorlarmış. Pöç Kasabı uzun çarşının içinde şans eseri önüme çıktı. Bir tepsi kebabı ve de ayran götürdüm (9,5tl) Son gece Adana'ya yakın olsun diye sans eseri Erdemli'de karşımıza çıkan Lamos Hotel'de kaldık. (220 tl/gece 2 kişi kahvaltılı) 5 yıldızlı otel oldugundan saunasından yararlandık. Otelin girişinde kaydımızı alan çocuk nufus kagıdımdan gorunce "size şalom diyorum" dedi laf arasında, ben de eyvallah dedim. Odamıza çıktık valizimizi taşıyan adama kaç para bahşiş vermek gerekir bilemedim (hiç böyle luks bi otelde kalmamıştım). Lobideki çocuk odaya telefon etti ertesi sabah uyandırma isteyip istemediğimizi sordu, sağol gerek yok dedik, internet şifresini aldık (lamosmersin33), sabah kahvaltımızı (sandvic ve cay) saat 5.30 da gonderecegini soyledi, son olarak ta "size tekrar Şalom diyorum Sabi Bey ve de iyi akşamlar" deyip kapattı :)